Örtüde Bulunması Gereken Nitelikler

Örtüde Bulunması Gereken Nitelikler

1- Örtünün sık dokunmuş ve altını göstermeyen kalınlıkta olması gerekir. Cildin rengini gösterecek derecede ince olan elbise ile avret yeri örtülmüş sayılmaz. Bu yüzden derinin beyazlığı veya kırmızılığı belli olan elbise ile namaz geçerli olmaz ve bununla örtünme gerçekleşemez. Eğer elbise kalın olmakla birlikte uzvu belli ederse ve hacmi ortaya koyarsa bu, kötülenmiş olmakla birlikte namaz geçerli olur. Çünkü bundan kaçınmakta güçlük vardır.

2- Hanefî ve Mâlikîlere göre zaruret halinde karanlık bir yerde bulunmak örtünme sayılır. Çünkü farz olan örtünme, avret yerlerinin başkaları için örtülmesidir, kendisi için değildir. Bu yüzden örtünmenin başkaları tarafından görülemeyecek bir şekilde bulunması yeterlidir. Meselâ bir kimse namaz kılarken geniş bulunan yakasından kendi avret yerini görecek olsa, bununla namazı bozulmaz. Fakat başkası görecek olursa bozulur.

Namazda bir uzvun dörtte birden fazlası, namaz kılanın kendi fiili ile açılsa, bir rükun eda edecek kadar beklemeğe gerek olmaksızın derhal namaz bozulur. Kadının başörtüsünü namazda iken kendisinin çıkarması gibi. Bu durumda başörtüsünü yeniden örtse namaz geçerlilik kazanmaz. Ancak avret yerleri olan ön ve arka uzuvları ile, bu iki yer dışındaki “hafif avret” sayılan uzuvlardan birinin tamamı veya en az dörtte biri kendiliğinden açılır ve bu durum bir rükun edecek kadar devam ederse namaz bozulur. Eğer açık kalma süresi bir rükun eda edecek süreden az olursa namaz bozulmaz. Düşen başörtüsünün hemen başa konulması gibi. Meselâ; bir kimsenin karnının veya uyluğunun, yahut hayalarının, yine bir kadının saçlarından sarkan kısmın dörtte biri bir rükun eda edecek kadar açık kalırsa namaz bozulur (ez-Zühaylî, el-Fıkhu’l-İslâmî ve Edilletüh, Dimaşk 1405/1985, I, 585, 586).

Şâfiî ile Hanbelîlere göre örtülecek olan avret yerinin elbise ve benzeri şeylerle örtülmesi şarttır. Bu yüzden dar anlamda çadır ve karanlık, avret yerlerinin örtülmesi için yeterli değildir.

Hür ve Müslüman Kadının Örtünme Şekli

1- Müslüman bir kadının yabancı erkeklere ve müslüman olmayan kadınlara karşı yüzü, bileklere kadar elleri ve ayakları dışında vücudunun tamamı avrettir. Ayaklarda görüş ayrılığı olmakla birlikte sağlam görüşe göre ayaklar açık kalabilir. Bu yerlerin gerek namaz içinde ve gerekse namaz dışında örtülmesi farzdır.

2- Kadınların mahrem olan hısımları yanında el, ayak, kol, saç ve benzeri zinet yerlerini açmaları caizdir (en-Nûr, 24/31-32).

3- Kadının kadınlara karşı avret yeri göbekle diz kapakları arasında kalan kısımdır. Bunun dışındaki yerleri kadınların yanında açabilirler (el-Mavsılî, el-İhtiyâr, I, 45).

4- Tedavi gibi zaruret sebebiyle erkek veya kadının avret yerlerine doktor, ebe, iğneci ve pansumancı gibi kimselerin bakması caizdir. Ancak kadınların bu gibi tedavilerinde kadın doktor, ebe ve sağlık personelinin tercih edilmesi gerekir. Bunlar bulunmayınca “Zarûretler sakıncalı olan şeyleri mübah kılar” kuralı işletilir. Ancak zaruretler de miktarlarınca takdir olunur (bk. Mecelle, madde, 21, 22).

Islam Ansiklopedisi

——————————————————————————–

Tesettürün Şartları

1. El ve yüz dışında bütün bedeni örtmesi: Zaruret olduğundan dolayı el ve yüzü açmaya Hanefi ve Maliki mezheplerinde ruhsat verilmiş fakat Şafi ve Hanbeli mezheplerinde el ve yüzde avret sayılmıştır.

2. Elbisenin şeffaf olmaması: Peygamber Efendimiz s.a.v. Şeffaf (içini gösteren) elbise giyen kadınlar için şöyle buyuruyor: “Cehennem ehlinden iki sınıf insan vardır. Bunların bir sınıfı giyinmiş çıplaklar, ve hakdan ayrılan bazı kadınlarki; Başları deve hörgüçleri gibidir. Bunlar cennete giremezler. Oranın kokusunu bile alamazlar. Halbuki cennetin kokusu kırk yıllık mesafeden hissedilir” (1) Başka bir rivayette ise “onları lanetleyin şüphesiz onlar melundur” buyurulmaktadır. (2)

3. Elbisenin dar olmaması: Ümmü cafer R.A diyor: Hz. Fatıma R.A “Ey esma! Ben kadınların yaptıkları şu şeyi çirkin görüyorum. Oda ölmüş kadının üzerine organlarını belli edecek bir elbise atılmasıdır.” (3) Rasulullahın kızı ölmüş bir kadının üzerine organlarını belli edecek bir elbise atılmasını çirkin görmüştür. Ya sağ olan kadının üstünde organlarını belli eden dar elbise ne kadar çirkindir!

4. Elbisenin zinet olmaması: Cenabı hak “Kadınlar süslerini açığa vurmasınlar” buyuruyor. (nur suresi 31) Rengarenk başörtüler mantolar zinet oldukları için tesettür ölçülerine uymamaktadır.

5.Elbisenin kokulanmış olmaması: Peygamberimiz s.a.v. “Kadın güzel koku sürünüpde sokağa çıkarsa onun kokusunu bir erkek duyduğu vakit o kadın zina etmiş gibidir” buyuruyor. (4)

6. Erkek elbisesine benzememesi: Ebu hureyre R.A den rivayet olunur “Rasulullah s.a.v Kadın elbisesi giyen erkeğe, erkek elbisesi giyen kadına lanet etti!” (5)

7. Elbisenin gayri müslimlerin özel elbisesine benzememesi: Cenabı hak buyuruyor “Mü’minlerr yahudi ve hristiyanlar gibi olmasınlar. Onların üzerinden uzun zaman geçtide kalpleri katılaştı ve onlardan bir çoğu fasıktır.” Allah rasulüde şöyle buyuruyor “Yahudilere muhalefet edin!” (6)

8. Elbisenin şöhret verici olmaması: Allah rasulü s.a.v “Her kim dünyada şöhretli elbise giyerse Allah c.c kıyamet gününde ona aşşağılık elbisesi giydirir, sonra onu ateşten alevlendirir.” buyuruyor. (7)

(1) el-Tergib ve’t-terhib:3/95
(2) Mucemu’s Sağır: 232
(3) el-Hilye:2/43
(4) Ahmet bin Hanbel H.no:2786
(5) Ebu Davud:2/182 İbni Mace:1/588
(6) Ebu davud:659
(7) Ebu Davud:2/172-İbni Mace:2/278

Kaynak: Kadın İlmihali / Rauf Pehlivan

Etekler kısa, bacaklar açık olduğu halde tenin rengini gösteren ince çorap giyilirse bununla İslami bir tesettür olmaz. Hatta ten rengini gösteren bu çorap siyah ve kalında olsa durum aynıdır, bununla namahreme görünemez.
İslam nizamı, kadının çekici yerlerini örtmeyi hedefliyor, küfür düzeni ise İslam nizamının tam tersini yapmayı hedefliyor. Toplumda böyle hanımlar çok. Başını örtüyor fakat bacaklarını örtmüyorlar. Allah Rasulü s.a.v bunlara “giyinen çıplaklar” diyor. “Onlar cennete giremezler, cennetin kokusunu dahi alamazlar. Halbuki cennetin kokusu kırk yıllık yoldan hissedilir.” (Ahmet bin Hanbel: 2128)

Kaynak: Kadın İlmihali Rauf Pehlivan (Sayfa: 460)

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: